Friday, 19 August 2011

.:: Biasa la, Mula2 je ::.

Assalamualaikum..hurmm..rasanya, dh lama redzz xmenghapdet blog ni ye..kalau ada pn entri bulan ramadhan...2 je yg sempat redz nk menaip..so, arini redzz ingt nk update pasal tiap kali kapasiti org dalam surau yg xbape nk konsisten..fuhh~ sawang2 ni pun baru nak membiak biak.. penat sungguh mengelap laman sesawang ni...

ok, ce korang fikir ye, tiap kali bulan ramadhan..ok, nak di pendekkan entri, ce korang baca dialog ni..dan gali ape maksud yg cuba di sampaikan..dialog ni diubahsuai drpd filem p. ramlee dan disesuaikan mengikut topik entri kali ni berdasarkan pemerhatian redzz di surau2 yg berhampiran dgn kdiaman redzz..xda kene mengena dgn yg hidup ataupn yg tlh meninggal dunia..

Nujum :
Jika tuan hamba bijaksana, marilah jwb soalan hamba.

Pak Belalang :
Silakan, nujum

Nujum :
Apakah 1-banyak2, 2-sikit2, 3-kadang2, 4-jarang2??

Pak Belalang :
Itu senang je. Jawapannya TERAWIH!!

Nujum :
Adakah tuan hamba pasti?? Jelaskan..

Pak Belalang :
ya!! saya pasti..apa yg di katakan,
"1-Banyak2" bermaksud minggu pertama banyak org dtg terawih..
"2-sikit2" bermaksud minggu ke-2 sedikit je org yg dtg terawih..
"3-kaddang2" bermaksud pd minggu ke-3 kadang2 je org yg akn pergi terawih..
"4-jarang2" bermaksud minggu ke-4 jarang2 jumpa org pergi terawih..

Nujum :
mengangguk setuju (tandanya betul)


RENUNG-RENUNGKAN & SELAMAT BERAMAL


note entri : beramal lah selagi anda mampu sebelum kemampuan itu ditarik sikit demi sikit.. =)

2 comments:

:: Into The New World :: said...

hurmm.. betul tu..selalunya camtu laa..
mula2 semangat abizz.. sanggup buat smpai 20..
tapi yg minggu terakhir, nak buat 8 pom x larat.. hehhe

L-mi Redzz said...

:: Into The New World ::
hu3...tau xpe.. =)

Yang Dah Berakhir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...